Skitbilar!

Åhh vad jag hatar bilkostnader... Förvisso väldigt skönt med en bil den dagen man ska storhandla på Maxi men dyrt att köpa, dyrt att köra, dyrt att laga... MORR!

Vår fina "Valle", en Opel Vectra, bestämde sig för att dö igår när Älskling skulle hem från jobbet i Mönsterås. Enligt verkstaden så är nog generatorn trasig, låter dyrt tycker jag. Nu står den i alla fall fint parkerad på en 3-timmarsparkering och vägrar flytta på sig. Verkstaden i Kalmar har två veckors väntetid, i Nybro kan de fixa bilen under veckan. Men i så fall måste den bärgas dit, jippi yay! Hoppas försäkringen håller med om att det viktigaste är att laga bilen FORT och att de betalar för bärgningen dit :(

När nu Valle bestämt sig för koma så fick vi ju lite mer bråttom att få igång "Hugo", min söta gamla New Beetle. Vi fick igång den och efter lite påfyllning av bensin lät den nästan nöjd. Men vi har ju skjutit på det här med service länge nu och efter att stått död en vinter måste grundinställningarna ändå fixas. Mekanikern på Mekonomen upplyste mig om att då är det nog samtidigt dags för kamremsbyte, byta tändstift, olja osv... Suck...



Lilla Hugo på campingsemester :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0