Supermysig picknick i Nunnedalen

Vädret har varit underbart idag! Inte jättevarmt kanske men gott om sol och vårkänslor :)

 

Tyvärr arbetar ju Älskling till 17 så det var svårt att kunna njuta av de varmaste timmarna tillsammans. Men så fort han kom hem packade vi in fika, filtar och hundar i bilen för att åka till Nunnedalen på Öland. Jag har hört talas om hur fint Nunnedalen är i flera år nu och Internet lovade blå-, vit- och gulsippor i vacker lövskog på våren. Vi var nog där liiite för tidigt för jag såg typ 3 gulsippor och resten låg fortfarande i ide.

 

Nu hittar vi alla fall dit och får kanske återkomma lite längre fram i år. Inget bra ställe för barnvagnar dock, stigarna var väldigt snåriga...

 

Picknicken var smarrig värre! Det blev varm sparrissoppa och halloumi till "kvällsmat" och pannacotta med bärsås och jordgubbar till efterrätt. Hade till och med varsin liten jordgubbe i bubbelglasen, mycket lyxigt ;) Kex och ostar var också nerpackat men då tyckte vi båda två att det började bli lite kyligt och picknicken får nog fortsättas en annan dag.

 

På söndag ska det bli 20 grader varmt och sol! Det säger min mormor, och mormor har alltid rätt :p

 


Kommentarer
Postat av: Cherie Mårtensson - I väntan på liten

Vad härligt med picknick :)



Hoppas du får en härlig Påsk!

2011-04-23 @ 11:24:53
URL: http://mammacherie.blogg.se/
Postat av: Desirée

Mysigt :)

2011-05-30 @ 12:29:04
URL: http://doptroja.blogg.se/
Postat av: Vanja

Hej!



Hoppas allt går bra med dig å magen! Det kanske finns en bebbe vid det här laget? :-) Hursom - jag skrev till dig för ett tag sedan med anelning av att jag läset i din blogg att du efterlyste fina maningsbh:ar. Jag och en kompis har precis dragit igång www.GlamMom.se - där hittar du en massa fräsiga prylar som garanterat piggar upp den dystraste av underklädeslådor! ;-) Just nu är det 15% rabatt på allt i shoppen också, så sväng gärna förbi om du blir nyfiken! :-) Hej från oss! //Vanja & Malin

2011-07-08 @ 16:19:32
URL: http://www.GlamMom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0