Älskade Clara

Nu har jag äntligen börjat klippa Claras päls. Än så länge är hon ”grovklippt” och ser ut som ett utgångsfår, men snart är hon fin! Känns nog skönt för henne att bli av med all päls i värmen :) Hon hatar allt vad pälsvård heter men har varit samarbetsvillig. Snart är det dags för badet, får se vad hon säger då…

 

Känns i alla fall skönt att ägna sig lite år Clara. Vi lämnade vår New Beetle på service idag och då fick Lovisa vara med sin mormor. Hundarna fick en promenad hem från Mekonomen utan bebis och det kändes också skönt. På sistone har jag haft så dåligt samvete över att det inte är bara jag och Clara nu för tiden. När jag och Clara var yngre så gjorde vi allt tillsammans och hon var fokus för all min uppmärksamhet. Sedan dess har Eros, Älskling och Lovisa också kommit in i familjen och vissa dagar känns det som att hundarna bara får följa med och försöka att inte vara i vägen… :( Ibland funderar jag på om Clara saknar de gamla tiderna… Hon är i alla fall världens bästa storasyster åt Lovisa så no hard feelings där. Hoppas att hon ser friluftslivet som kommer till helgen som en liten belöning för att vara världen finaste schapendoes! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0