Den ostädade sanningen

Många gånger kritiseras bloggvärlden för att bara visa upp städade, fint inredda hem med dyra detaljer från senaste Karibienresan, barnen är alltid rena och välkammade i designkläder och mammorna är stylade upp över öronen redan dagen efter förlossning. Detta ska sedan skapa en stor stress hos läsarna som tror att "alla andra" lyckas så bra med tidsplanering, städning, karriär osv.

På ett sätt gillar jag fakitskt detta. Jag misstänker att den perfekta ytan inte är hela sanningen och nöjer mig med att inspireras av vacker inredning, fina kläder och träningstips. Jag kan tycka att det är lite löjligt om man försöker övertyga andra småbarnsföräldrar om att ens tillvaro är helt fri från dammråttor, bajsblöjor och kräkfläckar men tycker ändå att det är kul att läsa om det positiva i livet :)

För att bryta trenden lite tänkte jag här bjuda på en bild som vi hittade i arkivet idag. Här presenteras ett styck höggravid och osminkad Emma i en minst sagt stökig och ostädad lägenhet! Skulle gärna säga att detta var ett undantagsfall, att vi flyttstädade eller hade haft inbrott men nej... Så här har vi det ofta, av den enkla anledningen att vi är katastrofalt dåliga på att städa. Vi tycker faktiskt att det är dödens tråkigt att hålla på och städa varje dag!


Kommentarer
Postat av: Isabelle

Det du skriver är helt sant! :)



Ha en bra dag! Kram!

2011-08-18 @ 13:41:54
URL: http://isabellesdrommar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0