Det tar på krafterna att vara mammaledig :p

Vilken dag vi har haft, riktigt rolig! Lovisa borde vara helt slut efter alla intryck... Det blir spännande att se om Älskling får en övertrött och kinkig bebis eller en djupt sovande bebis ikväll när jag ska iväg och träna :p

Efter frukosten hos mormor var vi hos frisören. Första timmen så sov Lovisa men sedan fick hon sitta i knät. Hon dregglade över Se&Hör, smakade på förklädet, tittade på roliga schampoflaskor, flörtade med personalen och fick en ny liten kompis; en kille på kanske 2 år som vandrade runt i salongen och fascinationen var ömsesidig. Han stod nog vid vår stol i minst en halvtimme, både han och Lovisa stirrade på varandra väldigt ogenerat. Lovisa log sitt alldra största leende, skrattade och ansträngde sig sitt yttersta för att charma. Han var inte sämre han, log med hela ansiktet och sjöng en, något svårtolkad, verson av "Blinka lilla stjärna" för henne om och om igen. Ganska gulligt :)

Sedan fikade vi med en annan mammaledig och hennes son som bara var 2 veckor äldre än Lovisa. Det är föräldraledighet på riktigt! När barnvagnsmaffian entrar uteserveringarna och fikar i flera timmar... Under tiden som vi satt där lyckades jag räkna sju andra barnvagnar som var ute och luftade sig :p Geez... Lovisa höll sig vaken och flörtade med de flesta gästerna. Hon är faktiskt väldigt gullig vår bebis ;)

Efter lite välbehövlig vagnsömn så kom vi fram till Oxhagens Öppna Förskola. Där var det dags för Pyttesång, en riktig toppenaktivitet tyckte Lovisa ända tills hungern slog till. Häftigt nu när hon börjar uppskatta och svara på lek! Jag känner mig alltid liiite löjlig när man sjunger och leker i grupp så där men med tanke hur mycket Lovisa log så kan jag nog säga att det var värt det! Första gången som hon gillat "Tittut" också :) Har testat det hemma utan någon större succé men på pyttesången skrattade hon stort. Sedan blev hon som sagt hungrig mot slutet och vi tog en liten amningspaus, men helt klart en aktivitet som vi ska fortsätta med. Att promenera ut dit blir en bra promenad för mig också!

Nu är vi hemma och jag har äntligen fått lite lunch jag med, snart kommer Älskling hem från jobbet och då ska jag iväg till Friskis. Mycket nöjd med dagen!

Kommentarer
Postat av: Lilla H

Jo man har ju så mycket för sig som mammaledig så det e inte konstigt att man blir slut.

2011-08-23 @ 21:03:15
URL: http://haleyborg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0