Här snackas det...

Vem har hon fått sitt morgonhumör från? Inte mig i alla fall... Älskliiiing? ;)

Oavsett så blir det tidiga samtal här hemma nu för tiden. Jag antar att hon vaknar till av att Älskling går upp för ungefär lagom till att han går till jobbet så börjar hon bli uttråkad, sparkas hej vilt och pratar. Inte jollrar så där lite mysigt och inte skriker heller, utan pratar med stora bokstäver. Hon kan roa sig så här förvånandsvärt länge och verkar ganska nöjd över sina röstresurser, men ligger man bredvid så kan man inte direkt sova vidare...

Nu ligger hon och nakenfisar under sin mobil på skötbordet och har gjort så i en halvtimme. Samtalen med blommorna verkar givande för Lovisar pratar, pratar, och pratar. Armar och ben kickas åt diverse håll på ett väldigt bestämt sätt. Hon verkar inte arg eller irriterad, bara mycket bestämd. Ibland lyckas hon sparka så högt att det blir kaos för blommorna i mobilen, då blir hon lite extra nöjd. Ibland lyckas hon sparka sig bort så att hon hamnar med huvudet i högen med nya blöjor, då blir hon mindre nöjd...

Nu är det i alla fall dags för mig att borsta tänderna, lääänge och noggrannt. Kontroll hos tandläkaren idag. Det sägs ju att man ska hålla extra koll på tänderna under graviditeten för det är större risk för hål/tandsten då. Men jag avbokade istället, för första gången, min årliga kontroll i december p.g.a. Norgeflytten. Så nu är det dags!

Kommentarer
Postat av: Frida - Mamma till Liam

Svar; Ja då förstår jag att hon inte vill sova klockan 7 om hon bara hinner få en timmes mys med pappa. Det är faktist svårt de där med tider så man hinner ses och mysa hela familjen. Första månaderna var Liam alltid vaken lika länge som oss. Men vid 4 månader fick han sina egna rutiner. Kram

2011-08-10 @ 08:33:50
URL: http://frudrutt.devote.se
Postat av: Blue Velvet

Sv; Ja, det är nog lika roligt att ha, om inget annat så för Lovisa!

2011-08-10 @ 18:10:52
URL: http://bluevelvet.nu
Postat av: Johanna - mamma till Leia

sv: ja verkligen! :)

2011-08-10 @ 19:08:39
URL: http://johannaostblom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0