Hemmafix

Fix är kanske att ta i, vi tar det väldigt lugnt. Vid närmare eftertanke är vi nog lite trötta efter natten med bebisgråt och en schapendoes som slickar på sin tass heeela tiden. Clara får lätt svamp på sina tassar vilket gör att det kliar, när det kliar så slickar hon sig och när hon slickar sig blir svampen värre... Eftersom ingen tratt fanns tillgänglig i lägenheten igår så valde vi strategin "bråka om saken". Inget kul för varken henne eller oss... Jag förstår att det kliar på henne och att det måste vara fruktansvärt jobbigt. Samtidigt blir man tokig av att hela tiden behöva säga till henne att "Sluuuta slicka!!".

Hursom är vi ganska sega och kinkig här hemma idag. Eller ja, Lovisa har faktiskt bjussat på ett ganska gott humör men det hamnar lite i skymundan när hennes mamma redan tycker att dagen är motig. Jag hade tänkt röja undan några ärenden på stan idag men har nu bytt plan för dagen. Älskling var också trött så jag ska försöka få det lite mysigt här hemma, leta reda på Claras tratt och bada henne, tvätta så att vi får sova i nytvättade lakan och sedan röstar jag på hämtmat, långpromenad med hundarna och en myskväll! Kanske ett långt, varmt bad och om det blir sådär ruggigt ikväll igen tända ljus! Mys!


Tur att någon vaknar som en solstråle :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0