Kväll på Bremerlyckan

Tack Mie för den snälla kommentaren idag, det värmde :)

Här hemma ska jag snaaart krypa ner bredvid resten av familjen i sängen. Clara har säkert redan tagit min kudde :p Man skulle ju kunna se det som "hon har värmt upp min plats :)" men jag har inte hjärta att flytta på henne utan lägger mig istället på den decimetern av sängen som finns kvar. Hon ser så miserabel ut med tratt och allt (svampen på tassarna är fortfarande kvar). Har man en stor megafon på huvudet så förtjänar man att ligga på huvudkudden! Det tycker både jag och Clara.

Ibland kan Lovisas amningskudde få ersätta tratten, mycket bättre enligt Clara!


Imorgon är det tvättid 06.00 som gäller. Vem sätter upp tvättider som börjar 06?! Och varför envisas jag med att boka dem? Jo, för att när jag står där nere i tvättstugan och funderar över vilken tid som är bäst tänker jag alltid "Hihi, 06 blir super! Då tvingar jag mig själv till att starta dagen tidigt och kommer få jättemycket gjort!". Typ som att jag kan lura mig själv till effektivitet. Jo, tjena... Det är bara en bra idé dagarna innan själva tvättiden kommer! Men det är i alla fall skönt när allt är rent sedan, bebishanddukarna tar slut ruskigt snabbt här hemma. Jag förstår varför småbarnsföräldrar bedyrar egen tvättmaskin :p

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0