Laddar för Uppsala

Usch, vad trötta vi är... Och om sex timmar ringer väckarklockan...

Sex timmar kanske låter som en helt okej natt men om man lägger till en amning mitt i och sedan tänker på att klockan ringer 04.30 så känns det riktigt illa. Men ska man på husvisning så ska man :) Vi kände att nu när Lovisa inte sover lika långa perioder dagtid så krävs det marginal på vägen upp. Det lär bli en hel del mat-, blöj- och lekstopp.

I Uppsala ska vi titta på två lite äldre hus (tidigt 1900-tal, helt i min stil!), en tomt i det området vi är intresserade av samt några funkishus som kanske inte är av intresse stilmässigt men alltid nyttigt att titta när man ändå är på plats.

Vi tittade idag på olika husleverantörer angående tomten och har faktiskt fastnat för ett hus, i alla fall på bild. Jag är egentligen emot byggsatser eftersom det känns väldigt "plastigt" men det här såg fint ut! Om vi ska bygga ett eget hus vill man ju ha det personligt och unikt och den här leverantören var väldigt flexibel med ändringar i planlösning, byte av leverantörer osv. Ska bli spännande att titta närmare :)
Huset "Spoven" från http://www.fiskarhedenvillan.se/

Kommentarer
Postat av: Isabelle

Vilken härlig blogg du har! :)

2011-08-15 @ 13:37:19
URL: http://isabellesdrommar.blogg.se/
Postat av: Maria

Trevligt med husvisning :)



Kul att det finns fler unga föräldrar i Kalmar :)

Har själv en son på 3 månader med min sambo.

2011-08-15 @ 20:32:19
Postat av: Caroline och hennes två V:n

Hejsan!

Hittade till din blogg via kommentaren i Malins blogg (mamma till Jolie). Såg att du skrivit att ni letar hur i Uppsala och vart lite nyfiken :) Jag bor nämligen i Uppsala.



Vart i Uppsala vill ni bo? Hoppas att ni fick en trevlig tripp. Mvh Caroline.

2011-08-17 @ 09:36:06
URL: http://carolineprim.blogg.se/
Postat av: Jennie - Mamma till Malva

sv: ja det gör så ont i hjärtat att se henne kämpa så för inget. men förhoppningsvis så ska det bli bättre!



Åh gud så härligt med hus, det vill vi också ha. Jätte mycket men hittar inte det Rätta just nu!



Jag tror jag såg dig på maxi för kanske en vecka sedan?! du bar Lovisa på varmen och hade en vit vagn.. kan det stämma ? :)

2011-08-17 @ 10:04:22
URL: http://jenniezen.blogg.se/
Postat av: Hanna

Hihi ja visst är den! Ååh det huset är såå fint!Har me kollat på det och drömt lite ;)fast jag trivs bra i vårat från 1930 typ :P

2011-08-17 @ 10:32:51
URL: http://imm0rtelle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0