Öppna förskolan

Nu drar Öppna Förskolan igång sin hösttermin! Jag och Lovisa har redan planerat in "Pyttesång för barn upp till 6 månader" på Oxhagens Förskola nu på tisdag vid 13.00 (sången börjar 13.30). Vi fortsätter sedan sångtemat med ett besök på Måsen, onsdag klockan 10.00. Oxhagen verkar ha aktiviteter mer anpassade för småttingar som Lovisa men Måsen ligger mycket närmare så vi får väl utvärdera båda två :)

Nu när Lovisa är så aktiv på dagarna känns det bra med lite barnaktiviteter inplanerade för att "trötta ut henne". Hemma hos mormor blir det mycket sång och lek men när man bara går hemma en hel dag så känns det att både hon och jag blir uttråkade och frustrerade. När vi hittar på saker så brukar vi få en happy baby hela dagen :)

Nästa vecka är det också gratis-vecka på Friskis och Svettis, efterkontroll på MVC för min del, 3-månadersvaccin för Lovisa och mycket att fixa inför namngivningen på lördag. Jag tror att schemat är så späckat det kan bli för en föräldraledig småbarnsmamma ;) Vecka därpå ska jag och Lovisa upp till Stockholm igen för att gå på kurs, det kräver också lite förberedelser. Åh, vad skönt det är när det händer lite!

Kommentarer
Postat av: Jennie - Mamma till Malva

sv: Haha herregud´, jag förstår du hade mycket jobb med bara att tvätta med bådr hundar, bebis, vagn och tvätt :) Men jag fösöker tvätta 2 gånger i veckan så slipper jag ett stort berg med tvätt! :)



Åh jag ska också dit på tisdag med Malva. Hon tycker om sång här hemma, men frågan hur det kommer då på öppna förskolan :)

2011-08-20 @ 12:53:15
URL: http://jenniezen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0