Så bra det blev!

Vi föräldrar tyckte att samsovning var så mysigt, och säkert också bäst för Lovisa! Ligga nära, känna hudkontakt, lyssna på andetagen... Ja, ni hör ju hur fint det låter! I början sov Lovisa gott när hon fick ligga nära, nära. Men nu har hon ändrat åsikt, uppenbarligen. Hon klagar inte i vår säng, men hon har haft svårt att komma till ro på sistone. Sparkar och krumbuktar sig, äter oftare än förut, ligger och pratar osv. Detta gör henne liiite svår att samsova med. Om vi ändå hade trott att hon trivdes bäst där så hade vi nog stått ut med några avbrutna nätter, men när man lägger henne i sin vagn så somnar hon på några sekunder och sover mycket bättre.

Ibland har hon somnat i vagnen på kvällen och sedan fått ligga kvar till första matningen. Inatt så lyfte jag tillbaka henne till vagnen även efter matning och jäklar så bra det blev :p Sov först 21.00-03.30 och sedan 04.00-07.30 med en matpaus däremellan. Tyst och lugn. Och vilken sömn vi fick! Hela familjen :) Till och med hundarna njöt nog lite extra över all extra plats i sängen.

Nu står vagnen precis bredvid vår säng så att hon fortfarande hör att vi är nära och jag kan klappa lite på henne vid behov. Det är nog mer mitt behov än hennes :p Men det känns ändå bra att finnas där direkt när hon vaknar :) Vagn is the shit!


Snart kan hon nog börja sova här, i sin fina korg :)

Kommentarer
Postat av: Therese

Jag kan lova att sambon din också kommer skratta om han ser filmen ; ) Ska försöka få min att se den jag med när man kan ladda hem den!



Vad skönt att ni fick sova bra hela familjen! Man märker att sömn verkligen är underskattat när man får barn, hi hi ; )

2011-08-11 @ 11:08:18
URL: http://iggbomt.blogspot.com
Postat av: Sanna - mamma till Embla

Gud så fin :)

2011-08-11 @ 12:17:35
URL: http://mammatillembla.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Vad skönt med en bra natt =) Det hade vi förra natten också men inte denna. Så man är lite seg idag men det får gå ändå...



Ha en bra dag!!

2011-08-11 @ 12:56:11
URL: http://mammatilltvillingar.blogg.se/
Postat av: Mie

Ville bara säga att jag tycker din blogg är väldigt bra. Den ger en inte ångest eftersom du, till skillnad från de flesta mammabloggar, inte försöker ge intrycket av att ert liv är HELT perfekt. Du skildrar även det jobbiga i småbarnslivet som är helt normalt. Det gillar jag! Keep up the good work!

2011-08-11 @ 19:57:45
Postat av: Josefine

ååh varsågod ! kul att man kan hjälpa till och inspirera andra :) hoppas att du hittar massa fint till dopet ! och vilken hiiimla fin korg, där vill man ju krypa ner själv, hihi !

2011-08-11 @ 20:50:54
URL: http://emmajosefine.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0