Snurrar i huvudet

Helt omöjligt att sova så jag bestämde mig för att gå upp, dricka lite o'boy och skriva to do-listor :) Borde vara jättetrött, den här dagen har varit ganska intensiv. Men listor brukar vara bra för att rensa huvudet!

Dagen bestod av besiktning av både bilen och mig (båda gick igenom!), fix hemma, tvätt, storhandling med mycket mera. Lovisa kände nog av ansträngningen och "assisterade" med att bli ganska gnällig mot slutet. Jag förstår henne, jag tyckte inte heller att Maxi tjugo i nio på kvällen var någon hit... Särskilt inte när man varit i farten hela dagen först. När vi väl kom hem kändes det till på köpet som att vi inte hunnit med ens hälften av vad vi borde. Kanske därav mitt behov av att skriva lite listor...? :p

Jag tycker i alla fall att jag börjar få koll på namngivningen (den är ju på lördag så kanske liiite dags att få koll nu...). Det som ska göras imorgon är:
  • Köpa rosa och gröna pennor som gästerna kan skriva med i Lovisas gästbok
  • Välja, tvätta och stryka våra kläder (påminna mamma om att brodera in Lovisas namn på dopklänningen)
  • Bestämma ang. val av servetter och vikning av dessa
  • Kaffemuggar?
  • Sista kollen på gästlistan. Exakt hur många vi blir, vem är allergisk mot vad osv.
  • Skriva talet som jag och Älskling ska hålla
  • Fixa musikspelare och välja musik
  • Kolla uttag, bord, stolar, köksförvaring osv. på Krusentierska
  • Fixa bordsplacering och program
  • Handla all mat som ska lagas på fredag, inklusive drickat
  • Förbered för blomsterdekorationerna
Tror det var allt! Ser mycket ut när man skriver ner det men det känns ganska lugnt faktiskt :)

Imorgon är det också dags för Lovisas vaccination. Yay... Jag tycker att det ska bli jätteläskigt så det är tur att mamma följer med och håller henne. Min rädsla för sprutor och nålar är inget jag vill föra över i onödan. Usch, jag ryser bara jag tänker på det... Dels för att jag själv är rädd för hela stick-situationen, men främst för att jag tycker så synd om lillan som ska behöva få ont. Och två stick till på köpet! Stackarn...

Nehepp, nu är o'boy uppdrucken och alla listor skrivna, borde ge sömnen ett nytt försök!

Kommentarer
Postat av: Caroline och hennes två V:n

Lycka till med namngivningen idag. Hoppas att ni får en fin dag!

2011-08-27 @ 10:47:46
URL: http://carolineprim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0