Äckelpäckel för hela trion...

Så mycket för matförgiftning... Räkorna på Maxi kan känna sig friade för nu är Älskling och Lollan också sjuka :( Tack och lov ingen mega-maginfluensa men jag har ändå dåligt samvete över att ha träffat folk idag... 

Älskling verkar slippa kräkmomentet och vilar sig i form, Lovisa kör mer på kaskad-spya-stuket. Nice! Inledde med att kräkas på overallen, klänningen, bodyn, selen, mina ytterkläder samt min tjocktröja halvvägs till Södercentrum... Införskaffandet av mat blev med andra ord inställt idag. Sedan dess har vi lyckats fylla hela badkaret med kräk-kläder!

Jag hade tvättid i morse, vad hjälper det nu liksom?

Med selen i badkaret och en liten sjukis i famnen så letade jag fram trikåsjalen som Lovisa hade när hon var ännu mer pytte än vad hon är nu. Myyys! Efter några timmar så förstår jag varför vi numera bara använder ErgoBaby (ryggont hej och hå...) men det var lite extra mysigt i sjalen, kanske skulle investera i en vävd sjal också? Har tjatat om det ganska länge med hittar ingen med så kallat "rätt" pris (läs: snuskigt billig, typ gratis...). 

När man är sjuk förstjänar man supergos! Nudie-rudie i sjalen, napp och vaggvisor är det som gäller :)

Som tur väl är så vill hon amma i alla fall, känns ju bra om hon skulle vara magsjuk en längre tid. Skönt när man vet att även om hon bara får i sig pyttelite så är det i alla fall näringsrikt.

Sedan hade jag en sån där elak tanke som man aldrig genomför men ändå måste ventilera lite Älskling: "Om hon inte äter något så har hon ju inget att spy upp". Detta var efter att typ tröja nummer 47 (kändes det som) hade åkt i badkaret. Älskling kontrar med "Ja, perfekt. Då spyr hon galla och river upp hela halsen istället för lena den med neutraliserande mjölk". Jojo, nu kände man ju sig mycket snällare som hade låtit den tanken vifta runt lite ;)

Men lite till hjälp var han ändå genom att påminna om små mängder mat ofta istället för att låta henne äta sig megamätt och spy upp allt. Jag tänker inte ge Älskling all cred men nu sover hon gott i vår säng och har inte kräkts på några timmar. Skönt för henne :)


Utslagen hjälte (och: hjälp vad stor hon har blivit!!)

What a style!

Kommentarer
Postat av: Jennie, mamma till malva

Åh hoppas hon blir kry snart. Inte kul när de är sjuka, jag vet hur det känns..

2011-12-13 @ 18:12:39
URL: http://jenniezen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0