Bästa morbröderna och flytt

Idag var vi först på avslutningen av Öppna förskolans Pyttegrupp i Oxhagen, vanlig sång men sista gången inför jul. Vi tyckte det var perfekt att få Lovisa lite trött inför resan till Nybro (sovande bebis i bilen underlättar till tusen...) men kanske var hon lite fööör sömnig för att njuta av sångstunden mitt i förmiddagsvilan.

Men sov i bilen till Nybro, det gjorde hon! Succé ;)

Hemma hos pappa hade flyttlasset redan gått och det var inte så mycket lådor för oss att köra. Efter lunch skulle allt packas upp och installeras i nya lägenheten. Vi var där till 17 men ändå kändes vår insats som en fis i rymden, ganska mycket kvar att göra när vi åkte. Men Lovisa började bli trött så vi gav upp då...

Samuel (min yngsta lillebror) slutade tidigt i skolan och stod för både assistans och underhållning. Lovisa öppnade paket (snöre = wow!) och fick ett par coola mjukisbyxor som Samuel sytt i slöjden. Måste erkänna att jag blev lite sådär töntigt megarörd över att min 10-åriga lillebror sytt kläder till Lovisa slöjden :) Urgulligt! Faktiskt jättefint! Och riktigt bra sytt, både muddar och tvättråd :p Tror inget av det jag tillverkade i syslöjden levde upp till den standarden...

Jacob, 14-årig lillebror, går i musikklass och slutade inte förens 16 så vi hade tyvärr inte så mycket tid att umgås. Men måste säga att jag är väldigt imponerad över vilken koll brorsorna har på allt kring pappa! Duktiga och lillgamla :p

Lägenheten var mycket rymligare än vad jag hade föreställt mig. Nu har pappas assistenter eget rum och toalett så här ska han väl kunna bo en längre tid :)


Mobilbild

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0