Börja rida igen

Länge har jag nu längtat efter och tjatat om ridningen. Saknar den väldigt mycket! Men det var inte läge att leta efter ny medryttarhäst, varken som höggravid eller nyförlöst... Ibland inser även jag att saker och ting inte är helt genomförbara, eller inte värda besväret för mig och min omgivning.

Men nu har vår underbara hundvakt visat sig vara lite extra underbar (verkligen helnöjd med hundarna, Eros hälsar med viftande svans liksom, det är något extra det!). Hon har precis flyttat sina hästar från Skälby till Elverslösa och där finns mysiga Ture till förfogande :) Jag red Ture några gånger när han stod på Skälby och det är en perfekt skogsmulle att komma igång på!

Jag har under några månader kännt att jag både kan och vill bli medryttare igen, men vågar inte riktigt binda upp mig på 2-3 fasta dagar varje vecka med tanke på Lovisa och Älskling. De flesta vill ju ha en medryttare som garanterat kan bestämda tider, det har jag full förståelse för, och därför har jag avvaktat. Men hos Stephanie var det helt okej att bestämma vecka för vecka och betala per gång. Underbart! Älskling kunde också få följa med när det passade och då kan vi låna två hästar. Behöver jag säga att jag är mer än meganöjd? Superdupermeganöjd :)


Jag och Ture på Skälby för två år sedan

Älskling takes a walk on the wild side med endast grimma :p Och utan hjälm ser jag nu = don't try this at home kids...

När jag gick igenom bildarkivet för lite hästbilder insåg jag två saker: 1 - Vilken underbar Älskling jag har som följt med på så mycket ridaktiviteter! Turer på Teneriffa, Italien, ridläger vid Omberg, medryttare i Norrköping, dressyrlektioner hos Monica Bergeås.... Världens bästa man! 2 - Jäklar vad smal jag var förut...! Jag som trodde jag var i form igen? Keep on dreaming liksom inser jag nu... Hittar små myskilon både här och där när jag jämför gamla bilder med spegelbilden :p Kanske ridningen råder bot på det också?

Kommentarer
Postat av: Jennie, mamma till malva

sv; Okej, tack för tipset :) Då ska jag kolla tvättråden på klädernna:)



Okej, var det för alla som ville komma? Vet ej än om jag måste hoppa in och jobba men annars kommer vi kanske :)

2011-12-07 @ 11:09:24
URL: http://jenniezen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0