Hälsat på Ture

Ikväll åkte vi ut till Stall Elverslösa och hälsade på Ture och Stephanie. Det var precis så mysigt som jag hade hoppats på! Trygg och stabil häst, jättemysigt stallgäng, nära till stan, upplyst paddock, fina ridvägar, flexibelt och "lagom". Det blir en bra start för att komma igång med ridningen igen och Stephanie känns som en schysst "lärare".

Trots att jag är ganska ohispig med Lollan så kände jag när vi var i stallet att det är inte rikitgt är en miljö för henne... Hon känns så liten och svår att skydda där, helt plötsligt verkar hästarna mycket större och starkare än när jag är där själv.

Som vuxen kan man ju hantera att hästar buffar och knuffar lite, men en bebis kan lätt klämma sig. Även "snälla" hästar känns lite läskiga med Lovisa i famnen. Jag kommer med andra ord inte flänga runt barbacka med Lovisa i famnen, hon får vänta med stallet tills hon är lite stabilare och kan använda både hjälm och säkerhetsväst! Tills dess får hon nöja sig med att hälsa på när jag har Älskling med mig :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0