Hemma

Nu är vi hemma igen efter tre mysiga dagar i Stockholm. Det blev verkligen inte som planerat, men ändå väldigt trevligt :)

Vi satte oss på tåget upp till Stockholm vid 12.30 och två timmar senare mailar kursarrangören "vi har ställt in examen imorgon". Toppen... Inte okej att meddela så sent till långväga kursdeltagare så den här resan ska jag faktiskt begära kompensation för, drygt 800:- på tågbiljetter är ganska mycket pengar att bli av med.

Hursom hade jag inte köpt ombokningsbara biljetter och farmor hade ju kvällsmaten redo så jag bestämde mig för att fortsätta resan uppåt och se det som en mysig minisemester för mig och Lovisa :) Tågresan gick över förväntan, Lovisa var jätteglad och somnade då och då väldigt odramatiskt. När vi kom till farmor på kvällen så var hon också väldigt glad och somnade som vanligt vid 21-tiden. Kul att få "visa upp" sin lilla skrutt från hennes bästa sida :)

På tisdagen fick vi låna en sulky av min lilla kusin Saga och begav oss in till centrala Stockholm för lite shopping. Med betoning på lite, hjälp vad jag har blivit snål... Besökte i alla fall Goodstore där de säljer vegetariska varor till Älskling, mumsigt vid jul! Även den har dagen var jag faktiskt förvånad över hur lätt det var att åka runt med Lovisa! Hon satt i selen (väskorna åkte sulkyn), tittade på folk, sov och var allmänt nöjd. Vi tänkte besöka "Rum för barn" på Kulturhuset men de hade barnvagnsförbud... Jag hade inget barnvagnslås och kände inte för att lämna en lånad vagn olåst i barnvagnsgaraget så vi skippade det. Istället tog vi oss till Villargatan 12 och deras Öppna Förskola. En chans för både mig och Lovisa att komma ur ytterkläderna, leka lite, ta en matpaus och bara ladda om batterierna. Öppnis är verkligen en toppenidé! Lite kul var också att en av pedagogerna där uppe hade varit på föreläsningar om Måsen här i Kalmar, hon hade även besökt verksamheten för några år sedan. Fancy :)

På kvällen märkte man att Lovisa blev trött av alla intryck, sova på nytt ställe, bryta vanorna lite och allt annat som hör resande till. Hon var gnällig vid läggdags och det blev en tidig kväll även för mig eftersom Lovisa ville ha sällskap.

På onsdagen tog vi det lugnt, tittade på gamla filmer från när jag var liten, lunchade med farmor och hade det allmänt mysigt :) Tågresan hem sedan gick bra, men när det var sovdags märkte man att Lovisa var lite uppvarvad och hade svårt att komma till ro. Tror att hon tyckte det var skönt att komma hem till vår egna säng igen även om hon har varit fantastiskt nöjd och glad i Stockholm.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0