"Jag är inte trött!"

Nu kan ju inte Lovisa prata än (lite tack och lov över det, har en känsla av att hon kommer bli en riktigt debattör!) men kunde hon det skulle det nog vara ett väldigt tjatande om att inte vara trött :p

Vi hade en ganska bra rutin, tycker jag, med uppstigning runt 09, förmiddagsvila vid 11, eftermiddagsvila runt 16 och kanske ytterligare några minuter vid behov. Då räckte det med att lägga sig i sängen och amma när klockan var slagen och några minuter senare sov hon. Smidigt :)

Nu fungerar det inte rikitgt så längre. Hon kliar sig i ögonen, gnäller och klänger men sova? Nixpix! Det enda sövningstricket som fungerat de senaste dagarna är att klä på sig selen och gå ut, då slockar hon utan protest. Ändå drar man sig varje gång för att sela, klä på sig ytterkläder och ge sig ut i ruskvädret... Trots att jag vet att det är det mest konfilkitfria sättet så envisas jag med att amma, vagga och sjunga inomhus först. Verkar som att hon inte är den enda som inte förstår sitt eget bästa :p

Världens sötaste efter selpromenaden! (Huvudet sticker ju upp ur selen, därav mössa :p)

Kommentarer
Postat av: Jennie E

Har en liten sömnvägrare här också... 45 min fördelat på två tupplurer fram tills nu då det är dags för sovstund på pappas mage (o datatid för mamma).. men han har hållit humöret uppe och det är skönt!

2011-12-15 @ 16:38:05
URL: http://www.hallplatshaggvik.blogspot.com
Postat av: Josefin -Happy Days- I nybyggda vita villa Höjdarbacken

Så mysig bild :-)

2011-12-15 @ 23:08:17
URL: http://myhappydays.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0