Juldag hos morfar

Ikväll blev det en mysig juldagskväll hemma hos pappa. Min farmor var också nere på besök och det är ju alltid lite extra mysigt! Gott att äta något annat än julmat också.

Jag tycker det är lite intressant att fundera på hur Lovisa tänker kring pappas sjukdom (MS) när vi träffas, särskilt när det är lite mellanrum mellan tillfällena. För oss vuxna är den ju nu väldigt påtaglig, men jag undrar hur mycket av det som Lovisa noterar?

Hon borde inte vara i närheten av att färdigställa sin bild av vad som är "normalt" och därför kan man ju fundera över om och vad hon lägger märke till? Jag läste i någon barnbok för ett tag sedan att barn vid 6 månaders ålder börjar lägga märke till avvikelser i ansiktet, om någon har två näsor t.ex. Vid 12 månaders ålder ska de även kunna se avvikelser i kroppen, t.ex. om någon sitter i rullstol. Synd att man inte kan fråga Lovisa hur hennes världsbild ser ut, det hade kanske varit uppfriskande! :)

En sak är i alla fall säker och det är att pappas prator är en urcool leksak! Samt att han hade fina ljus i granen :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0