Lite tankar

Lite tankar som far genom huvudet klockan 01.00 och ca 20 minuter framåt från det att man hör "Älskling, du måste komma, hon kräks...!" från sovrummet:

1 - Wii för att jag var förutseende och la plastad frotté i halva sängen! :)
2 - Fan, hon har verkligen kräkts överallt... Till och med håret är geggigt... Luktar surt gör det också... Stackars Lolliboll :(
3 - När Älskling mumlar "Släcker du lampan också när ni går?" så far diverse ondskefulla tankar förbi. Typ "Ååh, du ska banne mig få ta hand om kräkbarn den dagen du är föräldraledig! Då ska jag bara vända mig om och sova vidare! Mohaha!". Fast på ett kärleksfulltsätt sätt såklart ;)
4 - Bryr mig inte ett dugg om hur många grannar vi väcker genom att tömma hela badkaret på dagens kräkiga kläder och duscha av oss allt kräk, trots tiden på dygnet.
5 - Tack och lov att man har en bebis som börjar gapskratta när man duschar henne i ansiktet!
6 - Vår bebis har ett underbart humör, även när hon kräks :) Världens bästa Lolla!
7 - Omsövningen gick hur bra som helst och angående punkt nummer 3 har jag tänkt om: "Älskling du får kämpa hårt om du vill ha kräknätter i framtiden, det är urmysigt och jag vill faktiskt inte byta!!".
8 - Plastad frotté fungerar bara om spyorna hamnar själva frottén. Vi måste tvätta om våra lakan imorgon...

Kommentarer
Postat av: Jennie E

Stackars bebisen! Ja, att vara vuxen och må dåligt är förstås inte heller kul men då förstår man ju i alla fall vad det är som händer.



Läser du till veterinär? Jag jobbade på klinik här i Uppsala första året vi flyttade hit, som djursjukvårdare. Ser att ni är på väg till Uppsala förresten - vi är precis på väg härifrån (flyttar på lördag). Lycka till med husletandet!

2011-12-13 @ 09:13:31
URL: http://www.hallplatshaggvik.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0