Mysigt med en sovkompis!

Clara blev av med sin svanstipp på Kalmar Djursjukhus igår, kunde både lämna och hämta henne samma dag vilket är skönt. Hon blir väldigt stressad över att vara där, känns som att hon överlag har väldigt låg både stress- och smärttröskel den stackarn... Skönt att de tog lite hänsyn till detta på djursjukhuset och dels gav henne lite lugnande men också lät henne ligga på kontoret med sällskap istället för på stall.

Veterinären som tog hand om henne, både när vi kom in akut och på operationen, var Per Zetterström. Jag har blivit väldigt anti Kalmar Djursjukhus och ville först åka någon annanstans men Per har jag faktiskt väldigt stort förtroende för! Jag hade alltid honom under tiden vi hade kaniner hemma, smådjur är lite av hans specialintresse, och efter det trivs jag bra med att ha honom som veterinär. Heléne, djursjukvårdaren som tog emot oss igår, känns också väldigt varm och trygg :) Alltid kul när man kan skriva något positivt, och framförallt skönt när när man lämnar Clara i goda händer! Idag ringde jag dock deras jouröppet eftersom Clara har flåsat, inte kunnat sova och verkat väldigt påverkad sen vi kom hem och då bekräftades mina onda tankar om djursjukhuset... Men men, Clara verkar ha lugnat ner sig lite och förhoppningsvis är den här perioden snabbt över för henne!

När man inte är på topp är det extra skönt med lite sovsällskap :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0