VAB är inte samma sak som semester

Om jag skulle bli förvirrad i framtiden så kan jag nu få på pränt att mina mysiga barndomsminnen från sjukdagar hemma nog är lite förvrida, alternativt ihågkomna ur ett strikt barnperspektiv. För att vara hemma med en sjuk bebis betyder inte att man tar sovmorgon, myser runt i pyjamas och äter glass till lunch framför en bra film. Snacka om besvikelse...

Lovisa har nu, äntligen, somnat en stund men det har varit en hård dag efter en hård natt. Efter incidenten med reklambudet så har hon inte somnat om utan åkt runt i sin sjal och varit sådär allmänt anti de flesta aktiviteter. Hon har även kommmit igång med kräkningar igen och spytt ner ytterligare några maskiner tvätt. Stackars liten... Känns extra synd om henne när man inte kan förklara att det blir bättre och att hon verkligen skulle tjäna på att sova lite.

Till slut trotsade vi regnet och blåsten ute och tog en promenad med hundarna och barnvagnen, då slockade hon på grusvägen :) Hoppas för både henne och omgivningen att hon får sova en stund nu, särskilt Clara tror jag uppskattar lite mattegos istället för bebisfokus. Hon blir så uttråkad av en dag hemma och blir extra ynklig med tratten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0