Villervalla byttes mot djursjukhuset...

Kvällsplanen var besöka en mingelkväll på Villervallabutiken Sagopalatset och sedan ta en tur till Maxi. Älskling skulle även gå på rugbyträningen för första gången på länge (en ihärdig förkylning håller honom på mattan annars...). Men nej, istället spenderade vi stora delar av kvällen på djursjukhuset med stackars Clara :(

Jag var på väg ut genom trapphusets ytterdörr och Älskling skulle ta med hundarna ner i källaren för att hämta en sak. När jag går ut, och har släppt dörren, så smiter hundarna förbi. Dörren är ju redan på väg att gå igen och då fastnar Claras svans... Vilken panik det blev... Det tog säkert bara någon sekund men trots det lyckades hon slita sig ur dörren och skadade svansen rejält. Vi hade omöjligt kunnat få bort dörren i tid, eller tänka ut att hon skulle kunna fastna där, men fy bubblan vad dåligt samvete man får :(

Resultatet blev att svanstippen blev av med skinnet och vi bestämde oss för att åka till sjukan. Jag ville främst åka dit så att hon skulle kunna få smärtstillande, vilket vi inte hade hemma, men veterinären ville amputera svanstippen så det var ju tur att vi åkte in.

Övernattning på djursjukhuset tackade vi i ändå nej till, det är verkligen det värsta hon vet och vi känner oss trygga med att ha henne hemma. Så imorgon vid 08 ska hon lämnas in på operation och hämtas hem igen under eftermiddagen, 14 dagar med tratt innan stygnen tas och sedan hoppas vi på frid och fröjd. Stackars, stackars lilla Clara...

När Clara blir sjuk/skadad, vilket hon tyvärr verkar bli lite oftare än genomsnittet, så känner jag alltid dåligt samvete över att hon borde få mer tid om dagarna... När jag skaffade Clara så hade hon alltid mitt fulla fokus men nu har familjen utvidgats först med Eros, sedan Älskling och nu med en liten Lovisa. Självklart ger detta också extra glädje och trygghet för henne, men ibland undrar jag om hon känner sig bortskuffad... När hon är hängig över något är det extra jobbigt att inte kunna behandla henne som "the one and only" längre :(

Vår finaste schapendoes :)

Kommentarer
Postat av: Älskling

Stackars Clara.. Fast lite sött när hon ligger i amningskudden med tratt och svansbandageklump så där. Nu blir inte Eros ensam om att ha konstig svans i alla fall.

2011-12-02 @ 08:28:28
Postat av: Jennie, mamma till malva

Åh stackars tjej, hoppas hon piggnart till sig snart och lär sig känna sig själv med en liten annorlunda svans.

Förstår helt och hållet vad du menar om att hon hamnat lite bakom allt annat. Så känner jag med Gizmo när Malva kom, vet ej om de känner så eller om det är våra skuldkänslor!

2011-12-05 @ 20:03:29
URL: http://jenniezen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0