Bara två hundöron kvar!

En mycket bra bok!

 

Nu har jag läst igenom hela NOG-delen och har bara två hundöron kvar på uppgifter som förvirrar mig lite. Ett av dessa hundöron är till på köpet på en fråga som jag fick rätt svar på i huvudet. Men när boken visade rekommenderad lösning så tappade jag bort mig lite.

 

Det känns i alla fall lovande!


Ska läsa igenom NOG ungefär hundra gånger till så att det verkligen sitter, just nu förstår jag hur boken menar men det garanterar inte att jag löser det på egen hand på provdagen. Ska kanske prata igenom kapitlet en gång med Älskling också, vi får se vad min stolthet säger om det senare...

DTK kräver också en genomgång, men mest för att jag slarvar på dessa uppgifter. Hur lär man sig att inte missa detaljer liksom? Övning antar jag...

LÄS och ENG behöver jag inte lägga så mycket tid på, har bara haft ett fel på dessa delmoment de senaste provtillfällena så detta känner jag att jag har koll på.

ORD är faktiskt riktigt roligt! I boken finns det bra förklaringar till hur ord är uppbyggda, vanliga för- och efterled etc. Har inget minne av att man lärde sig detta i skolan? Hursom är det kul! ORD är inte heller ett område som jag presterar dåligt på men det står ju ändå för 40 frågor på högskoleprovet så lite extra kunskaper kan aldrig skada!

I höstas var jag tio rätt från en garanterad plats på veterinärprogrammet (1.9 känns som en garanti), hur svårt kan det vara?!

Kommentarer
Postat av: floosan

Nej tyvärr, vet att det är företag som han alltid beställer personaljulklapparna i från. Men kommer inte på namnet.

2011-02-06 @ 22:18:21
URL: http://blogg.mama.nu/floosan
Postat av: ea

Läst runt lite och boken du skrivit om lät ju intressant, våra hundar är väldigt duktiga lösa,men alltid kan man lära sig tänka på något :)

2011-02-07 @ 12:32:40
URL: http://eahunddagis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0