For Pets Only

Jag vill först förtydliga att jag egentligen INTE tycker om kläder och annat fluffelifluff på hundar. Självklart finns det raser som inte är anpassade efter vårt kalla klimat och därför kräver lite extra vintertid men klänningar och dylikt tycker jag inte hör hemma på en hund.

Men... Om man nu ändå ska ha ett halsband till sin hund så gör det väl inget om det är lite extra fint? Min personliga smak är att alltför mycket fluffelifluff ser konstigt ut även här men måste erkänna att jag föll lite för vår/sommarkollektionen på "For Pets Onlys".

Prisuppgifter kunde jag inte hitta på rak arm, men man kan bland annat maila till Posh Pooches som är återförsäljare i Sverige.

Jag tänker nog inte beställa hem detta själv men tycker helt klart att det ger inspiration till egentillverkning! Jag tänker mig det översta halsbandet till Eros och det nedersta till Clara. För att halsbanden inte ska smälta in för mycket i den svarta pälsen får man nog lägga till lite mer färg och för min personliga smak göra rosetterna lite mindre i storlek. Clara skulle passa i ett rött halsband, Eros är det lite svårare med rent färgmässigt men pärlorna skulle helt klart bytas ut mot nitar.

Den hopfällbara filten tycker jag var störskön som den är!

Åh det är ganska mysigt att vara sådär fjantigt tjejig ibland! :) Finns dock risk för att jag med dessa halsband inte får sällskap av min sambo på promenaderna...



Kommentarer
Postat av: Elin

Åh, mycket snyggt! =)

2011-02-02 @ 15:51:55
URL: http://fluffmonster.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0