Sjalbarn

Jag tycker bärselar verkar väldigt praktiska och med tanke på hur hurtiga vi är i familjen så borde de passa oss bra. Tyvärr görs de i ganska tråkiga färger och kostar runt tusenlappen om man har otur. Alltså inget man köper på sig massor av för att kunna variera...

Jag har tänkt att sååå svårt kan det väl inte vara att göra en egen? Köpa ett snyggt tyg, knyta till det lite smidigt och voila! Men ska man ha en bebis där så vill man ju inte chansa.

Nu har jag hittat en perfekt sida med tips på allt från val av tyg till olika knytstilar! Finns instruktionsvideos, bilder och mycket mera. Rekommenderar den starkt! Sidan heter SjalBarn :)

Visst ser det mysigt ut?


Kommentarer
Postat av: sandlådemamman

Inte alla barn som gillar att sitta i sjal heller, och då känns det definitivt som pengar i sjön att betala 1000 spänn... :-S Första dottern gillade aldrig det.

2011-02-10 @ 23:30:16
URL: http://sandlada.blogg.se/
Postat av: Emma

Nej, det är ju alltid trist att köpa dyra saker som sedan inte används.



Jag har fått tips om att ha barnet i sjal så tidigt som möjligt. Om de har vant sig vid "friheten" så ska det vara svårare att få dem att uppskatta sjal/sele. Vi får se om det funkar, annars får det bli ett vagn/höftbarn istället :)

2011-02-10 @ 23:38:33
URL: http://lillalois.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0