Stall Hadsel

På vägen hem från vår promenix passade vi på att hämta våra hjälmar och ridstövlar på Stall Hadsel.

När vi först flyttade hit så hoppades jag kunna rida så långt in i graviditeten som möjligt. Misstänkte att det kunde bli svårt att hitta ett stall i närheten men Stall Hadsel ligger 5km från stan och där erbjöds jag att rida gratis hur ofta jag ville. Drömläge för en hästbiten!

Tyvärr kan man endast ta sig till stallet via landsvägen och så här års plogas det endast för bilar. Att gå där med hundarna när det är halt och mörkt känns inte så säkert... Ägaren tyckte också att vädret var för riskabelt för uteritter vilket gjorde att man var hänvisad till ridhuset.

Jag och Älskling tog bilen dit några gånger och red båda två, men nu kände jag att det var dags att ge upp ridambitionerna tills Lois är ute. Kanske lika bra för att inte få problem med foglossning men ändå lite sorligt... Kanske kan "åka häst" hos någon vänlig i Kalmar när vi kommer hem :)


Hemma i Sverige

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0