Tjuvhundens bravader

Clara har sakta men säkert blivit duktigare på att flytta vår "grind" in till köket. Varje gång jag såg det så tänkte jag "imorgon ska jag fixa det där så att hon inte tar sig in". Igår blev morgondagen en dag för sent då vi hittade sopsorteringen utspridd över köksgolvet och hundarnas fodertunna till stora delar tömd... Skulle vilja säga "skithund!" men får väl istället inse "skitmatte som inte åtgärdade det där...".

Väldigt mycket mat gjorde att jag inatt kunde spoona med en till "gravidmage" i sängen. Clara var som en ballong på mitten!

Tyvärr blev det en stökig natt eftersom Clara dels blev väldigt törstig och skulle upp och dricka mitt i natten (sovrumsdörren är stängd så först tjatade hon ett tag och sedan fick matte snällt följa med och dricka vatten). Hon drack nog en liter i ett svep. Sen hade hon nog magknip för hon var allmänt orolig under resten av natten. Tycker faktiskt inte såååå synd om henne...

Imorse ville hon ut igen, inte så konstigt om hon var kissnödig efter nattens vattendrickande så husse fick äran att ta ut dem innan jobbet. Jag har ju i flera dagar pratat om hur duktiga hundarna är som alltid går lösa så husse skippade nog sele på dem. Det lät ganska lugnt först men sen hördes det hundskall och husse som skrek "CLARA! NEEEJ...! KOM HIIIT! HIIIIIT!". Stackars husse... Jäkla hund :p

Det är inte varje dag som man njuter av en pigg och initiativrik hund... Idag är det i alla fall inget tjat om mat här hemma, det är ju lite positivt.


ALLTID älskad!

Kommentarer
Postat av: Elin

Ja den taktiken "en godis till hunden, en godis till matte" var inte alls så dum! Kanske ska testa den ikväll :)

2011-02-08 @ 16:06:13
URL: http://fluffmonster.blogg.se/
Postat av: Jennie - Stolt hundägare och blivande mamma

sv: Jaha okej, men det kanske kommer :)

Vi gick grundkurs på bruksklubben och det gick super bra. Visserligen kunde redan Gizmo det mesta, men nu fick vi övat mer att vara-nära-andra-hundar-utan-att-hälsa-på-alla :) I slutet på kursen gjorde gick vi en tävling från kursens gång och kom 2:a, kan lugnt säga jag var stolt över honom. Eller är, det ända är att kan skäller ut alla hundar men det jobbar vi på att få bort. Dumma spökåldern :)



2011-02-08 @ 22:17:51
URL: http://jenniezen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0