Baby shower!

Får man beställa en Baby Shower? :p

Favvis-J pratade häromdagen om att hon tyckte vi skulle ha en stor, rosa, glittrig Baby Shower à la Hollywood. Jag kontrade med att sååå många vänner har jag inte! Men så såg jag den här bilden på en annan blogg och blev lite sugen... Kan delvis bero på att jag är tokig i scrapbooking men visst ser det inspirerande ut?


Bild tagen från LindaBlom

För er som inte känner till fenomentet Baby Shower så är det en tradition (främst från USA) där tjejerna firar graviditeten. Ofta anordnas det av släkt/vänner till den blivande mamman men det blir allt vanligare att man själv bjuder in folk till sin Baby Shower. Äter god mat, leker lekar och delar ut lite babypresenter. Ungefär som en möhippa fast "inför föräldrarskapet".

Främst tycker jag att det vore kul att samla tjejgänget en sista gång innan allt fokus kommer ligga på lilla Lois. Får planera vidare hemma i Kalmar!

Kommentarer
Postat av: Ida

Jag har också funderat på detta med babyshower men det känns så "tiggigt". Typ "hej kom hem till mig och ät lite tårta och ge mig massa pressenter".. men det verkar ju så kul! :D

2011-01-20 @ 22:15:34
URL: http://frandagett.blogg.se/
Postat av: Emma

Jag har också funderat på det, kanske är vi lite blyga inför sådant i Sverige?



Jag tänkte faktiskt bortse från "presentkravet" om det blir en Baby Shower. Jag vill främst att det ska blir en mysig kväll med tjejerna, fast med babytema.



Presenter brukar ju trilla in ändå när man har en nyfödd sen...

2011-01-20 @ 22:28:09
URL: http://lillalois.blogg.se/
Postat av: Jennie - Stolt hundägare och blivande mamma

Hej!

Såg att du hade skrivit till mig på familjeliv :)

Och hittade din länk till din blogg..



Jag vill också ha en babyshower, bjuda på middag med vänner innan bebisen kommer för det lär dröja innan jag lär kunna umgås med bara vänner utan bebis..Jag tycker det är en perfekt idé :)



Kram

2011-01-23 @ 13:45:51
URL: http://jenniezen.blogg.se/
Postat av: Olivia

Baby shower e mysigt, jag hade en. Du kan gå in och titta för inspiration kanske? Har en hela kategori när jag började fundera på det, fram tills efter att jag haft den :)

2011-02-01 @ 12:21:26
URL: http://missymissmoi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0