Bra träning för "tjockisar" :)


Ikväll blir det simning för vår del!

Det påstås att simning ska vara bra träning för gravida men första gången vi var där så kräktes jag efter 40 min. Tur för övriga besökare att jag hann till toaletten först...

Eftersom förlossningar många gånger beskrivs som ett maratonlopp vill man ju vara i form när den dagen kommer. Känns också som att man hanterar både graviditeten och småbarnstiden bättre om man har bra fysik. Men vad är egentligen bra träning under graviditeten? Jag tycker att det är svårt att veta hur hårt man ska pressa sig. Om man ger upp så fort det tar emot så kommer man ju ingenstans. Å andra sidan vill jag inte kräkas efter varje träningspass... Man får väl "känna sig fram" men det är svårt.

Här i Stokmarknes finns inte världens utbud av gravidaktiviteter utan jag får nöja mig med det jag kan utföra på egen hand, t.ex. långpromenader med hundar och turer till simhallen. Jag har en bok med strechingövningar som jag kanske borde testa, kan ju inte skada. Hoppas att det finns t.ex. gravidyoga hemma i Kalmar sen, jag försöka googla det!

Vad gör andra gravida för att hålla sig i form och ladda?

Kommentarer
Postat av: Alexandra

sv: det gick jättebra för vovven :)

2011-01-21 @ 15:17:31
URL: http://alexandraolin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0