Regn och rusk

Idag är det +1.4 ute, regnet öser ner och allt är slaskigt. Inför sista kisspromenaden med hundarna tänkte jag att vi kan nog skippa koppel, de kommer ändå vilja gå in så fort så möjligt.

Mycket riktigt, det var inga som helst problem att få in dem. Problemet var att få ut dem! När jag öppnade ytterdörren så sprang båda upp för trappan och krafsade på vår dörr för att bli insläppta (vi bor på andra våningen i ett tvåfamiljshus). Efter mycket lockande, puttande och försök att få ut dem gav jag upp...

Vid just såna här tillfällen samarbetar de väldigt bra genom att vara på olika ställen samtidigt och slingra sig. Så först fick jag bära Eros ner för trappan och ut i regnet, mota honom från ytterdörren och när han väl kissat var han snabb som sjutton in igen. Sedan samma procedur med Clara.

Nu är det ingen här hemma som tjatar om att få gå ut i alla fall!

Ingen regnbild men visar ganska tydligt känslostatus vid vattenkontakt

Kommentarer
Postat av: Jennie - Stolt hundägare och blivande mamma

Söta vovvar :) Förstår att de inte gillar regnet!



Får jag fråga en personlig fråga? Vad heter din mamma?



Kram

2011-01-28 @ 14:36:26
URL: http://jenniezen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0