Hitta en snygg amningsBH?


Amoralia Nougatine från Hanazacka


För ett tag sedan stod det i Medborgarskolans kurskatalog om en kurs som hette "Sy dina egna BHar" och jag funderade allvarligt på att anmäla mig! Inte för att jag har det minsta intresse av att sy, inte någon talang heller för den delen, men för att lösa ett stort problem.

 

Då hade jag ingen aning vad som väntade mig som gravid… Brösten växer i samma takt som magen och härom veckan var vi i Sortland för att hitta en BH i bättre storlek. Tack och lov har Lois spridit ut sig lite över revbenen så 75 funkade i omkrets. Den största kupstorleken till 75 i Sortland var F så den fick det bli, även om G hade passat bättre.

 

Modellen var amningsBH, vit, slät och med breda axelband. En hemmagjord snörning i ryggen håller allt på plats. Funktionellt? Absolut. Snyggt? Knappast…

Jag ÄLSKAR att shoppa underkläder, det är ett större beroende än skor för min del! I mitt ogravida tillstånd är det 70E/F som gäller och även om en del butiker faktiskt erbjuder BH i den storleken så är det oftast två-tre modeller/säsong och aldrig med det där ”lilla extra”.  Att hitta en amningsBH som inte är skittråkig verkar vara ett dödfött projekt…

När man är framtung men ingen idrottsstjärna så krävs det ju att BHarna har lite kvalité också... Några dagar i en dålig BH med tunna axelband och dåligt stöd under så har jag ont i nacken och spänningshuvudvärk. I och för sig är det väldigt skönt att då få nackmassage av Älskling men ska det vara sååå svårt att hitta en BH?

Som jag har förstått det så är utbudet lite bättre i storstäderna, men då får man också vara beredd att betala 500-700:-. Det svåraste att hitta verkar vara kombinationen "smal bröstkorg med stora bröst". Vart handlar alla playboymodeller liksom? Eller behöver man inte en stabil BH om man har silikon?

 

Efter att ha hittat en bra forumstråd på Internet kan jag nu vidarebefordra de tips som jag har hittat:

 

Hanazacka - De säljer en riktigt snygg amningsBH (Amoralia Nougatine) samt ytterligare två som var över medel! Inte ett optimalt storleksutbud på den som var snyggast tyvärr men annars kunde man hitta upp till 75H.

 

Sally och Sara - En mycket trevlig webbbutik! Deras modeller av amningsBH var kanske inte i min smak men helt klart ett bra initiativ. Det gäller att vara ute i god tid om ens storlek ska finnas kvar dock...

Om inte dessa passar får vi väl starta upp en ny "Sy dina egna BHar"-kurs?


Kommentarer
Postat av: Vanja Wikström

Hej!



Jag heter Vanja och googlade precis på "snygg amningsbh", då hittade jag det här inlägget. Jag har själv upplevt precis samma frustration över att det finns så lite fint att ta på sig när man ammar, och eftersom jag är i barnafödande ålder (33 år, och ALLA föder barn som tokiga omkring mig... ;-D) så vet jag att i princip alla mina kompisar haft samma problem. Så - jag och en vän kommer lansera en webbshop i juni där vi samlat en massa snygga amningsbh:ar, vi har dammsugit hela världen och hittat en massa fint. :-) Nu kanske detta inte är aktuellt för dig längre, men det var så kul att hitta ditt inlägg så jag ville bara skicka en hälsning. Skönt att höra att det finns fler som upplevt denna förundran över det urusla utbud som finns på amningsfronten...



Hälsningar Vanja!

2011-05-02 @ 17:09:58
URL: http://glammom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0