Sticka egna babykläder


Drops Design erbjuder fina babymönster helt gratis!

Min mormor anser att "en god mor stickar något till sitt barn". När hon väntade mamma så började hon sticka för en 3-åring redan under graviditeten (jag antar att hon insåg sina begränsningar på stickfronten) så jag känner i och för sig ingen större tidspress...

Självklart tar jag den där "god mor"-biten med en nypa salt men det finns faktiskt väldigt många fina stickmönster till bebisar. Man kanske skulle ge det en chans?

Jag tycker att det är roligt om man får ha lite unika kläder. Det behöver inte vara alltför crazy men ändå något som är ens eget. Idag är man ju inte mainstream om man inte försöker sticka ut lite ;)

Lila garn och stickor i stl 3 är införskaffat. Än så länge har jag lyckats göra maskor (tack vare hjälpsamma videos på YouTube) men det är väl också det enda jag har åstakommit på drygt en vecka nu. Jag tänker att om jag skriver om det på bloggen så lägger det lite press på mig att slutföra stickprojektet! Hoppas att det lyckas! Om det inte blir någon "fortsättning följer" på detta inlägg så ja...

Kommentarer
Postat av: Saran - Med en Julian i magen ♥

Läste lite längre ner att du bor i Nord-Norge, vars är det ni bor någonstans? :) Vi bor i Harstad :)

2011-01-26 @ 15:53:28
URL: http://saharan.blogg.no

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0