Sovrutiner

Jag vet inte om man kan kalla det för rutiner ännu, Lovisa är ju bara 6 veckor. Men det känns ändå som att vi börjar få hyfsad koll på hur hon vill ha det.

Happy baby



Lovisa sover i vår säng och det känns bäst för oss. Egentligen sover hon precis lika bra i egen säng men när vi insåg det blev vi nästan lite besvikna, vi tycker ju att det är så mysigt med henne i sängen! Eftersom Lovisa ofta äter innan hon somnar så ligger vi nära, nära hela natten. Urmysigt! Och lite varmt vissa nätter... Nu har vi börjat lägga henne i sin säng första sovperioden i alla fall, när vi ändå är vakna och kan få lite egentid innan hela familjen kryper till kojs.

En liten Lovisa i sin babykorg



Oftast somnar hon runt 19.00 och om hon gör det så sover hon som en sten! Ingenting kan väcka henne... Vissa dagar vill hon absolut inte sova och då somnar hon först 21/22. Egentligen så vet vi att hon garanterat somnar om vi tar en promenad med henne i sjalen. Men det är inte alltid det passar och så länge hon är på gott humör får hon gärna stanna uppe med oss med lite längre.

Hon vaknar fortfarande på natten för att äta, oftast vid 00.00 samt 03/04. I början hoppades jag innerligt att nattätandet skulle ta slut snabbt men då var jag fortfarande tvungen att gå upp och sätta mig korrekt för att kunna amma. Nu kan jag liggamma och halvsover mig igenom hennes ätandet, det gör att nätterna numera känns helt okej. Nattamningarna är nog nästan de mysigaste nu för tiden!

Vid 06.00 vaknar Lovisa, är på strålande humör och vill hemskt gärna prata med någon. Då har jag en fantastisk Älskling som går upp och aktiverar henne så att jag får sträcka ut mig i sängen och sova några timmar till. Ovärderligt!

Kommentarer
Postat av: Jennie - mamma till Malva

Svar: jaha okej, det är nära till BVC då :) aa måsen som ligger vid babyproffsen är en öppen förskola, sen finns det en i norrliden,oxhagen, och smedby,. Jag ska gå med Malva efter sommaren hade jag tänkt, då har hon hunnit bli lite äldre!! Då kan de "leka" mer :)



Vad skönt med så bra sov rutiner, det önskade jag hon hade..

2011-07-14 @ 22:31:10
URL: http://jenniezen.blogg.se/
Postat av: Julia

Svar: Tack!

Och vilka underbart söta bilder här ovan!

2011-07-15 @ 08:55:10
URL: http://juliaochtuva.blogg.se/
Postat av: Alexandra - mamma till Märta

Sv, ja jag köpte ett par jeans när Märta var 3 veckor gamla. Kände att endast leggings inte passade på min syster 18årskalas.

Jag kan ha dom som baggybyxor, haha. Så ingen ide att prova kläder alls!



När Märta var i samma ålder började hon automatisk somna klockan 19 varje kväll, det var väldigt skönt för mig som då var ensam med henne i veckorna så jag fick lite ensamtid (hennes pappa veckopendlade) men jag fick ju vakna två gånger per natt samt tidig morgon.

Hon har somnat sju fram tills nu (18 veckor) men nu har hon varit vaken 2 timmar varje natt och pratat och lekt.

Så nu har jag varit tvungen att sätta rutiner själv, då deras egna rutiner inte riktigt funkar längre! Prisa hela nätter!

2011-07-15 @ 09:54:53
URL: http://riktiglycka.wordpress.com
Postat av: Jessica - Nellie & Oliwer´s Mamma

gud vilken liten sötnos :) grattis till knodden :)

2011-07-19 @ 23:01:54
URL: http://shiiitonge.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0