Tiden på BB

Lite lätt frustrerade över att vi inte fick åka hem så landade vi på ett rum på BB, nr 7.

Här bodde vi



Lovisa sov gott vad vi än gjorde så jag passade på att äta lite smörgåstårta. Hjälp vad hungrig man blir av att föda barn! Jag är i och för sig alltid hungrig... Men både sjukhusets grattis-smörgåsar, vår smörgåstårta och lunchen bestående av lax och potatis gick ner utan problem. Smarrigt värre :)

Vi fick förklarat för oss att anledningen till att vi skulle stanna på BB var för att de skulle kunna hålla extra koll på Lovisa nu när hon hade haft en jobbig förlossning. Jag måste säga att deras definition av "hålla koll på" inte riktigt överensstämmer med min för det dröjde väldigt länge mellan personalbesöken på BB. Vi hade nog hellre legat hemma i lägenheten som bara ligger 10 min bort. Hur som kom i alla fall familjen förbi vid 15.00 för att hälsa på, det var ett trevligt avbrott.

Mormor

Morfar



Personalen under förlossningen var helt okej, jag gillade i alla fall min barnmorska. Även på BB får de sammantaget betyget "helt okej". Men sjuksköterskan som gick ronden från neo och skulle kolla till oss strax efter 15.00 var verkligen inte trevlig... Hon lyckades på sitt korta besök kritisera oss för det mesta och jag kände mig bara illa till mods, inte ett dugg kul :( Men hon var tack och lov bara med vid det besöket och sedan blev det bättre. Alla prover på Lovisa var bra, hon åt och sov och alla var nöjda!

Tiden på BB flöt på bra, jag sov gott hela natten och även Lovisa verkade trött av att kommit till världen. Hon sov bredvid mig i sängen och allt kändes hur bra som helst.

När värsta adrenalinkicken efter förlossningen hade lagt sig så kände man sig lite mörbultad och öm. Men barnmorskorna tyckte att en som satt skräddare i sängen och hoppade runt hade nog inte sååå ont vilket var helt korrekt. Jag längtade efter långpromenader med hundarna redan på BB! Att kissa däremot sved som f*n och det var väl den enda "förlossningskomplikationen" jag led av...

Kommentarer
Postat av: Jane l COCONUT

Åh längtar!!!

2011-07-15 @ 22:40:38
URL: http://coconutwonder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0