Smygstart på julmyset och Skyrim

Nej, jag kan inte riktigt hålla mig... När jag insåg hur lättillgängligt julpyntet var nere i källaren och till på köpet hittade en "Lovisa-vänlig" köksduk med julmotiv på stan så kunde jag inte låta bli. Julstädandet skulle enligt mina planer göras i söndags, sedan skulle det göras idag och nu när dagen är över kan jag konstatera att "vi har i alla fall börjat". Och mysigt blir det!

De lila gardinerna i vardagsrummet/sovrummet (1rok liksom, vad säger man?) har blivit ersatta av gråa, lite tyngre. Några tomtar har hittat sin plats. Julduk under TVn och en tomteluva på ena högtalaren (mycket gulligare än vad det låter). Hittade till och med jullakan till spjälsängen nere i källaren, lakan som mamma sydde till mig när jag var liten. Nu är det ju i och för sig mest Clara som sover i den där spjälsängen, men det är fint att titta på i alla fall! Lite ljus med juliga dofter har också fått flytta in :)

Ikväll smygstartade vi mysandet lite med glögg och brända mandlar. Glöggen var smaksatt med blåbär och lingon, kan varmt rekommendera det! Lättdrucken och mild, jättegod. Hittades på Maxi :)



Senare på kvällarna, när Lovisa har somnat, brukar det bli lite datorhäng för mig och Älskling. När jag satte mig vid den stationära datorn ikväll så vankade Älskling av och an som en osalig ande. Idag kom hans spel... :p Skyrim heter det och Älskling har förvarnat om i alla fall fem dagars isolering framför datorn för hans del, innan han är färdiglekt så att säga :) Ibland kommer semestern lägligt :p

Min tanke om detta är "JA, jag älskar honom. Älskar, älskar, älskar honom i alla fall :p". Uppenbarligen är det ömsesidigt för ikväll när jag kom in i köket och hittade Älskling, uppslukad av datorn, med något vilt i blicken och hörlurarna på så frågar jag "har du sett laddaren till min bärbara?", Älskling tittar upp, "Ja, jag älskar dig med!" svarar han. Jo precis... :p Ingen idé att interagera mer ikväll känner jag, myser lite med Spindelharpan och Peter LeMarc istället!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0