Sy egna tygblöjor?

Är man helt crazy då? Totalt supercrazy?

Jag har tjatat om dessa tygblöjor här hemma ganska länge nu. Älskling är väl inte överentusiastisk, men inte heller motarbetande. Att bo i en etta och ha tvättid typ varannan vecka är väl inte optimalt för tygblöjsanvändning men jag vill, jag vill, jag vill! Skönt för både lollarumpan, miljön och plånboken :) Tänkte byta ut våtservetterna mot tvättlappar i samma veva och känna mig så där löjligt korrekt.

Men så var det den där plånboken... Vi har aldrig testat tygblöjor här hemma så att köpa hem storpack på 20 blöjor för 1000:- känns lite riskabelt. Samtidigt vill man åt mängdrabatten :p Jag har kollat både Tradera och Blocket ganska länge nu utan att hitta några "fynd". På Tradera finns en del paket som inte är begagnade (känns faktiskt fräschare när det gäller blöjor) men de kostar ganska mycket. Jag drar lätt ut på det...

Så idag fick jag bara en impuls att googla "Sy egna tygblöjor"... Toppen... Nu är jag ju fast! Hur söta som helst! Billigare? Knappast... Krångligare? Garanterat. Men jag upprepar: jag vill, jag vill, jag vill! Kolla till exempel in de här coolingarna från Babyheaven:


Om som en extra boost till Älskling: ja, det är apor på det näst sista tyget! Tänk dig Lollan i världens sötaste apblöjor ;) Måste prata med mamma om det här imorgon... Se hur supportive hon är, dvs. om jag kan överlåta syandet till henne :p

Kommentarer
Postat av: Lilla H

Hjälp säger jag! Jag är lite emot tygblöjor men mest för att det verkar krångligt. Men om du kan sy egna och det inte kostar så mycket så kan du ju testa.

2011-11-16 @ 10:09:05
URL: http://haleyborg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0