Bebisbubbla

Jag har länge levt i tron om att vi inte alls befinner oss i någon bebisbubbla. Att vi är det ultimata beviset på att livet inte förändras av ett barn. Att vi är ett par på samma sätt som innan. Att vi prioriterar lika (även om Lovisa nu tillhör den familj som alltid legat som nummer ett).

Nu vi nu för näst första gången lämnade bort Lovisa och provade på att "bara vara par" på en mysig restaurang kan jag bara konstatera att "YE RIGHT!". När jag satt där, utan en bebis att fokusera på, insåg jag att mina högklackade skor där hemma nog har begravts av damm... Jag konstaterade att hästsvansen var på plats och sminket frånvarande för att "det var enklast så"... Herregud, vi är småbarnsföräldrar! Med allt vad det innebär. Jättemysigt, och lite läskigt :p

Kanske ska damma av de snygga stövlarna imorgon? Kanske ska leta reda på den där maskaran som jag vet finns någonstans (säkert djupt begravd under babypanodil och IKEAs tvättlappar...)?

För övrigt var det ett mycket trevligt restaurangbesök! På vägen dit sa vi "vad konstigt det känns att vara utan barn", på vägen hem sa vi "vad konstigt det känns att vi ska hem till en bebis, vår bebis!". Väldigt mysigt att återuppleva känslan av nyförälskelse, och ännu mysigare att komma hem till var den förälskelsen har lett till :)

Gröna Stugan blev vårt val av restaurang och den ligger numera på vår topplista! Bortsett från att jag har en mycket nära relationen med Stekhusets oxfilé så var nog detta den godaste restaurang vi har besökt i Kalmar. Älskling åt "Svamprisotto med pancopanerade grönsaker" och jag åt "Röding, grillad med senapsstuvad savoykål och bacon, samt Västerbottenpuré". Smaskens! Tack för den här kvällen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0