Högskoleprov på lördag

På lördag är det dags för högskoleprovet igen. Jag känner mig varken förberedd eller nervös... Ändå är det näst sista gången inför nästa antagning, vilket är lite "halvbestämt" ska bli det sista försöket att komma in på veterinärutbildningen.

Jag känner att nästa höst vill jag komma igång med en "riktig" utbildning så att jag blir klar någon gång, även om det innebär att veterinärplanerna läggs på hyllan. Egentligen skulle det väl kännas okej att arbeta ett år i Uppsala och fortsätta försöka, men arbeta med vad? Och tänk om man aldrig kommer in? Ska man då fortsätta gå outbildad tills man är 40? Då blir jag nog tokig...

Tyvärr, ur pluggsynpunkt, hade jag 1-3 fel på varje del när jag gjorde förra högskoleprovet, dvs. ingen del som stack ut med "det här behöver du öva mer på". Det känns istället som att grym fokus och lite tur är det som krävs.

När jag gjorde det första högskoleprovet, med ambitionen att komma in på veterinär, så var jag nybliven gravid och kräktes var och varannan minut. Andra högskoleprovet var jag megagravid och skulle kissa heeela tiden. Den här gången nattammar jag fortfarande lillan. Jag känner hur ursäkterna flödar... :)

Men jag hoppas verkligen på ett bra resultat så att jag och Älskling kan känna oss lite mer säkra när vi återgår till bostadsmarknaden i Uppsala!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0