Illtjut

Vi har fått en riktigt liten mammagris! Dagtid är hon mer flexibelt lagd men på nätterna är det bara tätt intill mamma som gäller, helst ihopslingrade :)

Älskling tycker såklart det är tråkigt när hon ger ifrån sig illtjut och trilskas till max, för att sedan knipa ihop ögonen och däcka när jag tar henne, men jag hävdar starkt att det är en period! Precis som att hon säkert får en pappaperiod (förhoppningsvis lagom till treårstrotsen ;)) då jag lite fint får lämna över och inse att pappa gäller.

Att jag och Lovisa sover ihopslingrade även "vanliga" nätter, samt att jag ammar henne på kvällarna och nätterna, bidrar säkert till mammigheten kring läggdags. Men även om jag längtar till den dagen då jag och Älskling kan turas om så är det ändå väldigt mysigt att söva henne tätt intill. Skulle inte vilja byta bort hennes närvaro i sängen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0