Måsen

Känner att jag ligger grymt efter när det kommer till uppdateringar här. Men i fredags besökte hela vår lilla familj, samt Lovisas mormor, Måsen för första gången. Det är en öppen förskola som istället för samarbete med familjecentral har fokus på skapande verksamhet. Jag tänker mig att Måsen kommer vara ännu roligare den dagen då Lovisa kan måla, klä ut sig eller pärla egna halsband men det var ändå roligt att ta en fika i sällskap av andra småttisföräldrar. Och Lovisa lekte fakitskt med deras speglar vilket fick betyg "Toppen!".
En annan positiv sak med Måsen är deras syn på återvinning och att allt kan användas i skapande verksamhet. De samlar på sig mycket material från naturen, använder till och med kuverten som ritmaterial om de får post, informerar barnen om varför de sopsorterar och mycket mer. En klok grundtanke, mycket konkret för små barn och inspirerande för föräldrar. Också betyg "Toppen!" med andra ord ;)

På Måsen träffade vi också samma förskolefröken som jag lekte med som barn. Uppenbarligen var även mamma och jag Måsen-besökare för tjugo år sedan och fröken var trevlig både då och nu. Mormor som arbetade på förskola i Nybro har många gånger tipsat oss om just Måsen och sagt att deras personal är väldigt duktig.

Älskling och Lovisa på G

Superbuuus

Titta på den söta bebisen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0