Vuxentid

För ett tag sedan erbjöd min mamma och mormor barn- och hundvakt samt ett restaurangbesök på tu man hand för mig och Älskling, något vi tänkte njuta av ikväll!

Det känns bra att Lovisa träffar både mamma och mormor så gott som dagligen och vi vet att hon är trygg med dem, annars hade vi nog känt att hon var för liten att lämnas bort. Men i Lovisas värld, och även i hundarnas, så är nog mormors lägenhet lika mycket hemma som vår :)

Lovisa är packad och klar med myskläder, blöja, nappflaska och favoritleksakerna som just nu är tygboken från Emil och en skallra. Det blir nog myspys framför Postkodsmiljonären för henne ikväll.

Själv funderade jag på att fira med utsläppt hår (som Lovisa annars drar i) och något riktigt icke amningsvänligt i klädväg bara för att jag kan. Men nu när det börjar dra ihop sig så känns det som att en avslappnad kväll med Älskling är det enda jag längtat efter så det får bli bekvämlighet framför skönhet idag också :p

Packad och klar :)

Kommentarer
Postat av: Sanna - mamma till Embla

Va mysigt :) Skönt att man har folk som ställer upp för en , men ibland känns det som man behöver försvara sig fall man har barnvakt någon gång . Som förälder lämnar man ju inte bort sina barn till vem som helst :)

2011-10-16 @ 18:10:49
URL: http://mammatillembla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0