Bebis eller liten vuxen?

Har insett en sak när jag jämför mina ärvda kläder (sådant jag hade som bebis) med det nyinköpta. När jag var liten så var bebiskläder just bebiskläder. Praktiska, mjuka, enkla, lite som dagens pyjamaser. De nyare kläderna ser mer ut som små vuxenkläder. Små jeans, skjortor, koftor med skärp osv. Ibland inte helt lätta att klä på, ibland knappar på obekväma ställen och glipor när barnen rör sig.

I somras funderade jag inte så mycket på Lovisas kläder, bortsett från att det skulle vara skönt att ligga på och inte så krångligt att klä på. Men nu när det börjar bli kallt ute så tycker jag inte om när det blir glipor mellan byxa och tröja. Dvs. bodys används nästan dagligen. Kan även tänka mig klänning + strumpbyxor men hittar inte så mycket funktionella och mysiga klänningar. Vi har också letat efter pyjamaser med påsydda fötter men utan större framgång. I storlek 50 och 56 finns det en del men sedan tar det slut. Varför sluta så tidigt?

Självklart är det kul med söta babykläder men när man är så liten känns komforten ändå som prio ett. Jag hoppas att Lovisa kan spendera många år i myskläder, klättra i träd och rulla sig i lera :)

Men ibland hittar man lite sköna och supersöta kläder till hösten:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0