Jobb och förkylning

Idag har jag haft två problemhundsutredning och det har gått jättebra! Det är alltid trevligt att träffa andra kärleksfulla hundföräldrar, och skönt när man känner att problemen är hanterbara rent träningsmässigt. Dagarna efter ett utbildningsblock på Hundens Hus känner man sig också lite "boostad" vilket såklart är positivt. Det där pirret i magen som fanns inför problemhundsträffarna förut har nu bytts ut mot ett lugn, väldigt skönt även om pirret funkade det med :)
Jag med våra egna små ligister i våras (svårt att tänka sig att "lilla Lois" låg i magen då :p)

Den ena familjen bodde drygt en mil bort t/r vilket gav mig bra motion på cykeln, den andra familjen kom hem till oss vilket gjorde att vi storstädade lägenheten. Perfekt!

Nu har jag därmot fått lite mer tid att känna efter angående min förkylning som kom krypandes igår... Och jorå, den är i full blom! Ont i halsen, snorar, nyser, värk i kroppen... Mysigt. Kände att jag inte hade någon energi till aktiviteter utanför lägenheten ikväll så vi bjöd istället hit mamma och Christer på indisk mat och film, "The Tourist". Det blev precis lagom för min smak och nu ska jag nog avnjuta lite varm mjölk med honung innan jag kryper till kojs tidigt. Natten till idag sov Lovisa 20.00-03.30 och 03.45-09.00, jag hoppas innerligt på en favorit i repris!

Kommentarer
Postat av: Caroline och hennes två V:n

Du skulle kunna låna min hund för att uppfostra henne, haha! Hon är i en trotsperiod just nu och kan reta gallfebern på mig!



Vi har tänkt att min sambo i höst ska gå en såkallad slyngel kurs med vovven. Det är verkligen trist att jag inte har lika mycket tid för min hund nu som innan Viggo föddes. Dessutom är våran hund sååå avundsjuk på Viggo!

2011-09-05 @ 15:53:51
URL: http://carolineprim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0