Lunch med Nils

Idag har vi haft finbesök av Nils över lunchen och ute i trädgården kändes det som en underbar sommardag! Helt otroligt med sådan värme och sol i september... Skönt när soldagarna kommer under helgen också då de flesta har möjlighet att vara ute.

Älskling bjöd på pasta, qournbitar med svampsås och avokadosallad. Mumsigt!

Lovisa och Nils (hihi tänk vad gammal Lovisa kommer tycka att Nils är när hon blir tonåring sen, bara en tanke som flög förbi...)

Gullungen

Periodvis var det ganska skönt att sova på pappas arm :)

Någon mer som vill ha uppmärksamhet

Skönt!!

Idag blev jag också ägare till ett par nya jeans. Det är mycket roligare att shoppa kläder nu! Bortsett från att magen är lite mjukare och jag hävdar att jag har liiite dubbelhaka kvar (den kanske fanns där redan innan graviditeten?) så känns det som vanligt att prova kläder. Funderade ett tag på att behålla klisterremsan med strl 34 bara för att liksom... Men jag nöjde mig med att titta mig själv i spegeln några gånger extra :) Nu är det bara under huden som det ska bli lite mer muskler, sen är jag helnöjd!

Lilla Lovisen är tyvärr inte alls helnöjd idag... Förkylningen har nu gjort henne gnällig och när hon inte kan sova bort den så blir det mycket bärande och gos. Trots detta en inte helt nöjd Lovisa... Vi införskaffade ändå en "snorsug" idag i hopp om att underlätta lite för henne. Min familj tjatar om att lindra hennes förkylning på nått sätt (läs piller) men sååå förkyld tycker jag inte att hon är. Både förkylning och tillhörande gnällighet känns ganska naturligt, om än tråkigt. Nöjer mig med extra mycket napp och kramar som medicin :)

Gullisen

Liite glad är man ändå :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0