Mot kantarellskogen!

Idag utlovas det bra väder och vi tänkte ge oss ut i skogen för svamplockning. Självhushållning i en etta är kanske inte det lättaste men att plocka svamp är väl en bit på vägen? Ska man tänka så borde vi nog cykla till skogen men det känns inte så säkert med Lovisa bak i cykelkärran... Blir bilen till första bästa blandskog i hopp om fina kantareller :)

Nu är ju vi redan utomhus en massa i och med hundarna men jag tror säkert att frisk luft är nyttigt för små bebisar! Och hundarna kommer också vara helnöjda efter en dag i skogen. Clara "ska" ju kunna leta kantareller så förhoppningsvis får vi träningsmöjligheter också. Finns inget som gör dem så nöjda och trötta som nosarbete. Vi sover nog gott alla fem inatt :)

Jag hoppas bara att min förkylning inte förstör skogslyckan. Jag är väldigt oförtjust i piller men kanske ska ta en panodil i förebyggande syfte... Vore ju synd om Älskling om han får dras med en febrig och gnällig flickvän efter några minuter i skogen. Ska nog packa ner gott om godsaker i picknickkorgen också, mat är alltid bra för humöret!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0