Tyst och lugnt

Jag sitter uppe och njuter av lugnet :)

Lovisa hade en ganska "aktiv" kväll, om vi ska uttrycka oss till hennes fördel. Ganska gnällig kan man också säga... Ingen feber men snorig, hostar och lite svullen i halsen. Till slut slockade hon vid 23 efter en sista promenad ute i täcket med Älskling. Nu sover de sött båda två!

Jag sitter uppe och skriver om mina projekthundar. Dels är jag väldigt noga med att hussarna och mattarna ska få mina träningstips och tankar i skift, det är mycket lättare förstå och komma på frågor om man kan läsa igenom det i lugn och ro. Sedan ska ju Hundens Hus ha rapporter om hur det går, varför jag gör som jag hur, hur jag tänkte med mina träningstips, vad jag tror om resultatet osv. Mycket text blir det! När lillan är vaken så kommer man aldrig riktigt till ro att skriva flera sidor. Och jag vill inte heller lägga tid på det under dagarna när jag kan umgås med henne :) Då blir det nattjobb istället och det fungerar utmärkt!

Har även fått svar från studera.nu att jag har blivit antagen till "Människans och djurens kognition 15hp". Anmälde mig ju för bara några dagar sedan så övriga kurser väntar fortfarande på handläggning. Så här står det i alla fall om den första kursen:

"Kursen ger en grundläggande förståelse om kognition och tänkandets natur, både hos människa och djur. Ett sätt att öka förståelsen för människans kognition och vad som t.ex. anses vara unikt mänskligt är att studera och jämföra andra djurarters kognition. 
Kursen ger också en översikt av ämnets ursprung och framväxt, samt vad forskningen visar idag. Områden som särskilt berörs i kursen är språkförmåga, social kognition, verktygsanvändning och relationen människa-djur. Vidare tar kursen upp hur kunskapen om människans och djurens kognition används för att skapa modeller av mänskligt tänkande inom robotik. I kursen läggs tonvikt vid att diskutera och jämföra djurens och människans kognitiva förmågor. Genom en ökad förståelse för djurens kognitiva förmågor fördjupas vår kunskap om vad mänsklig kognition egentligen innebär."

Det blir nog topptopp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0