Schysst dag!

Idag har hela familjen "arbetat".

Först var Lovisa på Öppnis, hennes version av arbete. Jag tycker att Pyttestunden där är riktigt mysigt och det var kul att Älskling kunde få följa med den här gången. Lovisa skrattade idag också, trots lite dåliga förberedelser från vår sida (hur kan man få det stressigt när man bara har en grej inplanerad?!). Men vi hade till och med ro till en kaffe efteråt. Eller ja, Älskling dricker ju inte sådant "gift" men jag är inte sämre än att jag kan dricka för oss båda!

Innan Öppnis var vi på banken för att öpnna ett eget konto till Lovisa, nu när hon är född och "verklig" kan hon ju få det i sitt namn. Stora tjejen ;) Vi bytte också ut solskyddskläderna till en storlek större. Bytte modell när vi ändå var där, helt plötsligt blev det 80:- dyrare... Men sedan såg vi liknande kläder på Lindex för halva priset på vägen hem... Kanske ska byta en gång till? :p Har man tid att strosa på stan tre dagar i rad så varför inte... Det är ju "ekonomiskt" (snålt?).

I alla fall, sedan var vi på biblioteket för att hämta ut lite kurslitteratur åt mig. Det är ekonomiskt! 10:- för att det var ett fjärrlån istället för 300:- i butik. Boken heter "Hur homo blev sapiens", låter inte sååå upphetsande... Men det får kanske bli reselitteratur. Hade tänkt läsa ut "Lydnadsträning i teori och praktik" från Canis först bara. Började igår, har läst 36 sidor. Har 647 sidor kvar... Ser ljust ut!

Nu ikväll var det dags för hundkurs igen, aktiveringskurs och vardagslydnad. Blev en jättetrevlig kväll! Känns extra bra när man kommer hem och inte bara är trött i huvudet utan även har fått frisk luft och motion (ja, vår kurs är i konstant rörelse :p) i tre timmar. Toppen!

Så om hela familjen har arbetat? Jo Älskling fick den finaste uppgiften av alla; Lovisa! Det är nog så arbetsamt att hålla liten Lolla på bra humör, Älskling kan intyga :)


Detta är bilderna från Öppnis idag. Titta vad söta småtjejerna är som håller handen! Jag ska dubbelkolla med den andra lilltjejens mamma om det är okej med namn och bild på bloggen så lägger jag till det i så fall :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0