Barn med hund-kurs

Nu har jag precis kommit hem från en intensiv start på Barn med hund-kursen. Två ekipage med unghundar samt min yngsta bror som lånar Clara av oss.

Såhär i efterhand var det precis lagom antal att hålla koll på :p Inser att det var länge sedan jag var 9-10 år och har fått bekräftat att det är inte alls samma sak som att undervisa vuxna. Mer kaos men samtidigt helt underbara tankar och funderingar.

Clara och Eros som fick följa med är nog ännu tröttare än mig, det tar på krafterna att ta hand om människovalpar! Men eftersom Lovisa bara blir äldre och en dag kommer ha lekkompisar hemma ser jag det som positivt att hundarna väljer sig mer vid barn, det har ju inte riktigt varit vår grej tidigare.

Sommar på Gotland med en hundvänlig liten kusin :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0