Paus i tänkandet

Jag har varit helt inställd på att den här veckan skulle det vara lite tempo. Det är aktiviteter med Dog Performance fyra kvällar som ska planeras och förberedas, riktigt kul. Men nu sitter jag här, nästan två timmar "för tidig", och är liksom klar...? Lovisa har somnat och vad gör man då? So far kör jag på Vetenskapens värld och en portion Flygande Jacob, lugnt och skönt :)


När Älskling kommer hem från jobbet bär det iväg till Nybro för att besiktiga bilen samt reka lite inför en föreläsning på Din Djuraffär imorgon. Föreläsningen kommer att fokusera på dagislivet för hundar men även ta upp saker som koppelträning, stress och allmän inlärningsspykologi som alla hundägare har nytta av. Detta står på Din Djuraffärs FB-sida:


Föreläsning av Hundpsykolog, från Dog Performance, här hos oss i Djuraffären onsdagen den 18/4 kl 18.30. Intresseanmälan i butiken, OBS!! Begränsat antal platser. 80:-/pers. Fika finns till försäljning. Välkomna


Jag har även bestämt mig för att komma igång med försäljning av träningstillbehör hos Dog Performance, främst genom hemsidan och på plats vid kurser och andra evenemang. Eftersom jag inte har hittat en ergonimskt och schysst sele som känns "helt rätt" bland sortimentet som erbjuds idag så utmanar jag nu mina sykunskaper och arbetar på en prototyp som jag känner mig nöjd med. Tanken är att kunna erbjuda både sele och koppel som är skonsamt för hund och förare, samtidigt som man förhindrar drag. Hoppas kunna uppdatera snart :)

 

Mina fina assistenter, här i selarna som snart är ett minne blott


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0